AUTOCLASSIC - LLOGUERS COTXES PER A ESDEVENIMENTS I CASAMENTS A GIRONA

CCotxe classic bodes

Stromberg Limousine – Historia d’un gran cotxe

La història del Stromberg Limusina ve molt vinculada al somni del seu creador: André Citröen, un personatge que va viure per crear aquest model i que per desgràcia va morir per culpa seva.

El Stromberg Limusina, és realment un Citröen, la definició de Stromberg es dóna als primers cotxes que es van fabricar a la fàbrica Citröen.

Una mica d’història del seu creador …

Andre Citröen

André Citroën començarà amb la seva afecció treballant per a la companyia d’automòbils Mors, on va crear una empresa de fabricació d’engranatges de transmissions. Això li va fer famós en aquest terreny perquè les caixes de canvis que portaven els seus engranatges eren més segures i més silencioses que les altres.
També va desenvolupar carburadors per a motors de combustió i fins i tot li van encarregar la fabricació de 50.000 projectils durant la Primera Guerra Mundial.

Història del Stromberg …
Ara veurem com la nostra limusina clàssica va començar sent un prototipus i va acabar convertint-se en un cotxe de lloguer per casaments….

Seguim amb la historia: Lluny dels èxits que havia assolit André, el seu gran objectiu era la construcció d’automòbils, seguint el model d’Henry Ford i la fabricació americana va voler que cada francès pogués anar en cotxe a la feina o simplement poder gaudir d’1. D’aquesta manera es va posar mans a l’obra, la creació dels primers models li van donar l’experiència necessària per crear alguna cosa veritablement innovadora i, per fi al 1932, malgrat la crisi financera, va remodelar la seva fàbrica amb maquinària moderna, preparant per al que seria la seva obra mestra, el Citroën 11 Traction Avant.

fabrica Citroen antiga

Però Andre Citroën necessitava l’ajuda d’un equip per desenvolupar la idea que tenia al cap, així i amb la ajuda d’un grup de personatges destacats i coneguts per les seves mestratges, es van posar mans a l’obra per aconseguir un cotxe que reunís les condicions següents:
* Potència: 20 Cv
* Consum: 7 litres / 100 km
* Velocitat: 100 km / h
* Amortiment independent a cada roda.
* Pes: 800 quilograms
* Xassís: Monocasc d’acer.
* Transmissió: Davantera
* Preu de venda: 15.000 francs

Per al disseny de la carrosseria va comptar amb un dels que han contribuït a la fama a aquest cotxe, Flaminio Bertoni, creador d’aquesta línia que encara avui continua estant de moda. També va comptar amb l’ajuda de Pierre Lemaire, creador del motor i caixa de canvis flotants. El 1933 aquest equip es posarà a treballar a la planta que havia estat creada per a la producció d’aquest model, i el març 1934 es presentarà als concessionaris d’automòbils, però aquest model estava sense acabar i pràcticament sense posar-lo a prova.

Montatge de motors en la fabrica del Citroen dels anys 30.

La sortida prematura del model li va marcar una molt mala reputació, problemes mecànics finalment van arrossegar a problemes econòmics, cosa que va provocar a André Citroën vendre gairebé la totalitat de la seva empresa als proveïdors i accionistes, i principalment la família Michelin, que en partir de 1935 prendrà la direcció.

La presentació del Stromberg (Citröen 11) serà el març de 1934 i els seus primers cotxes veuran carrer al maig. Però l’obsessió amb André per muntar una caixa de canvis automàtica li va fer perdre temps i diners i, finalment  va haver de acoplar un canvi que muntava en els models anteriors.

Les presses no són bones … … El motor li faltava potència, problemes amb la calefacció i la refrigeració, la transmissió era una ruïna (la caixa era molt antiga), tots els Stromberg, tot i ser nous, havien de passar pel taller….. el xassís es deformava a causa d’un mal muntatge, i per tant un nombre d’errors que mai s’acabaven.

I no és que fos un cotxe “mal dissenyat”, ni de bon tros, el que passava era que André tenia a la seva esquena un gran nombre d’inversors que volien resultats immediatament, cosa que va haver de accelerar la seva fabricació. Però aquest model era el predestinat a convertir-se en el successor dels moderns automòbils, el cotxe que anava a canviar la història automobilística i que totes les marques li copiaria.

Però el que realment va fer aquest especial de cotxes és la combinació de nombroses innovacions, moltes d’aquestes impracticables en aquella època i el que és més important: establir les bases per al cotxe en el futur.

Entre les innovacions més importants comptem amb aquestes:
* Motor de camises seques i de culata amb vàlvules al capdavant.
* Tracció davantera
* Frens hidràulics en les quatre rodes
* Motor flotant
* La incorporació el 1936 de la cremallera de direcció
* Roda de suspensió independent
* Baix consum de combustible.

Encara André Citroën mai va poder conèixer el veritable èxit d’aquest cotxe ja que va morir el juliol de 1935 per depressions causades per desesperació després de veure com la companyia, que tant li havia costat queia a causa de la construcció precoç del Stromberg. En canvi, i gràcies a la rectificació dels errors tècnics d’aquest cotxe el seu somni es va fer realitat però d’altres mans.

CCotxe classic bodes

En l’actualitat ens trobem amb un dels cotxes més buscat pels col·leccionistes, un cotxe que no ha de faltar en qualsevol col·lecció i, un cotxe que encara és capaç de fer front al trànsit actual, i continua sent l’atracció de moltes mirades.

Tags: , ,

Trackback from your site.

Autoclassic

Casaments amb els nostres cotxes classics i limusines

Comments (10)

  • Casament Elisabeth i Marc | El Blog d'Autoclassic

    |

    […] escollir els 2 cotxes, un per a la núvia (el Daimler – Rolls Royce) i un altre per al nuvi (Stromberg Limousine). Bona opció i interessant perquè els dos nuvis puguin arribar de manera elegant a […]

  • Avatar

    Juancho

    |

    Curiosa la historia de este coche, gracias por hacernosla llegar amigo

    Juancho

  • Avatar

    Marta

    |

    Com és que vostè no té el seu lloc visible en el format de mòbil? No es pot veure res en el meu netbook.

  • Avatar

    Forex

    |

    Gràcies per la historia

  • Avatar

    Mario

    |

    Gracies pel post

  • Avatar

    Antoni

    |

    He estat buscant a la web tractant de trobar idees sobre com arribar al meu lloc de blocs personals codificats, el seu estil actual i el tema són meravellosos. Sabia vostè que el codi del seu blog o que si coneix algun programador per fer-ho personalment?

  • Avatar

    Erick

    |

    Interesant historia, no la coneixia

  • Avatar

    francisco juan tello

    |

    Yo cuando tenia 15 años habia algunos en mi pueblo,y era un coche de admiracion se llamaba el citroen PATO porque era un coche muy ancho y muy bajo, y era el coche que por aquellos años de 1963 el que mas corria, Pero no conocia la historia que le llevo a la muerte a su creador. ANDRE CITROEN..

  • Avatar

    Autoclassic

    |

    Hola Francisco! Si pero el famoso “PATO” era el corto y se llamaba así por la facilidad de inclinarse en las curvas!

Leave a comment