AUTOCLASSIC - LLOGUERS COTXES PER A ESDEVENIMENTS I CASAMENTS A GIRONA

Fabrica de la Daimler a Anglaterra

Historia del Daimler – Rolls Royce

Ens aquestes línies intentarem resumir com un cotxe fabricat per ser el mitjà de transport de la Regna Isabel II es va convertir-se en la nostra limusina de lloguer per casaments.

Concebuda com “l’última de les limusines dels Reis” va ser construïda per Daimler des del 1958 fins al 1992. Molts canvis es van realitzar en aquests 25 anys, però va ser curiós veure com la seva estètica es va mantenir fidel durant més de 30 anys.

La Daimler va ser fundada a Coventry, Ciutat industrial d’Anglaterra el 1893. Es va posar el nom de l’inventor alemany Gottlieb Daimler, però mai ha tingut cap relació amb altres empreses de fabricació d’automòbils, com Austin Daimler, Daimler Chrysler i Daimler-Benz. La prestigiosa Jaguar va comprar la companyia el 1960, per això, el Daimler es coneix com un automòbil Jaguar.

Fabrica de la Daimler a Anglaterra

La majoria dels panells del cos del Daimler – Rolls Royce van ser fabricats per artesans a Coventry. Fins 1979, el xàssis nu va ser enviat a Vandenplas en Kingsbury, Londres, per al muntatge final. Vandenplas (per a qui no ho sàpiga) era un dissenyador molt conegut de carrosseries, creador de vehicles exòtics, només li subministraven prototips que marcarien època, el Daimler – Rolls Royce va ser un d’ells .

A finals de 1979, quan Vandenplas finalitzà el muntatge, li va enviar al taller de la Jaguar, on un grup d’artesans especialitzats va continuar construïnt aquest cotxe practicament a mà. La producció mitjana va ser de menys d’un cotxe per dia.

Es varen fabricar 4.141 limusines.

La clientela va ser molt variada: empreses de lloguer de limusines com Hertz i Avis van comprar aquests cotxes en grans quantitats per al desplaçament d’alts directius i serveis a ministres i polítics diversos. El hotel Regent a Hong Kong va ser un altre dels grans clients, amb més de 20 d’aquestes limusines.

Però també va ser comprat per els Caps d’Estat, els Ministeris de Defensa (el cotxe, al principi, estava equipat amb blindatge) i altres agències de govern. Però pot ser el client més glamurós va ser la Reina Mare Isabel II, que tenia cinc d’aquests cotxes i, actualment les Cavalleries Britàniques encara fan servir tres limusines.

Les Corts Reials de Dinamarca i Suècia compten també amb aquest model funcionant (amb la matrícula n º 1).

Alguns clients que van usar aquestes limusines com cotxes oficials per desplaçament dels seus personatges més destacats són els tribunals d’Espanya, Bèlgica, Luxemburg, Mònaco, Marroc, Jordània, Bahrain, i molts presidents.

Pot ser, el client és el més excèntric, va ser el multimilionari nord-americà Howard Hughes. Tenia un interior molt especial, incloent un bany en els seients posteriors!

Hi va haver una fabricació especial d’aquestes limusines, eren 2 descapotables, 2 cotxes de fàbrica es van denominar com Landaulettes, la primera va ser per al Governador General de Jamaica, i un altre per el President del Sudan. Molts cotxes de noces es converteixen en Landaulettes, de manera que cal desconfiar si diuen que tenen l’autèntica!.

Cotxe de boda descapotable

Dada Curiosa: Aquestes Landaulettes han estat els cotxes més cars de la història (Autoclassic no té cap d’aquests!)

La limusina Daimler – Rolls Royce és ara molt popular en el negoci de lloguer del casament. L’interior és ideal per a les núvies amb vestits de grans, o que vol portar a diversos acompanyants (té una capacitat molt àmplia per a 7 persones). Actualment, a tot el món, hi ha més de 200 empreses del casament que mostra una limusina d’aquesta en els seus llocs web, la gran majoria al Regne Unit i en centre-europa, molt poques a Espanya. La majoria dels automòbils nous es van vendre en negre. Negre sobre gris va ser una altra combinació popular. Però els cotxes negre són difícils de trobar avui en dia, la majoria dels cotxes de la boda ja porten una combinació de dos tons de colors clars.

limusina de boda llogada a girona

El preu de venda al 1968 va ser de uns 5000 euros. Els cotxes d’última el 1992 tenia un preu de venda de 50.000 euros, i la diferència correspon a un increment sostingut dels preus del 10% per any. Aquesta inflació no es distribueixen equitativament 1.973-1.976 el preu es va duplicar, i es va tornar a duplicar-se en els pròxims tres anys.

Els xofers opinen que aquest model es va fabricar mirant massa la comoditat del darrere, deixant de banda el lloc de conducció, massa sorollós, molt estret, massa comandaments i sense poder regular els seients, donant a escollir entre 2 postures: Molt a prop o massa prop.

Com que és una carrosseria fabricada 100% a mà, un gran problema que té és l’oxidació i el manteniment de la pintura, generant un gran cost al propietari d’aquest fabulós vehicle.

Tags: , , ,

Trackback from your site.

Autoclassic

Casaments amb els nostres cotxes classics i limusines

Comments (10)

  • Avatar

    Andrea

    |

    ¿Disponeis de la limusina descapotable de la foto?

  • Avatar

    Jordi

    |

    Hola,

    No tenemos ningún Daimler – Rolls Royce Limusina descapotable como has podido leer en la entrada, éste ha sido uno de los coches más cotizados de la historia.

    Si te interesase descapotable, tenemos un Cadillac, si buscabas este te puedo facilitar una dirección de una empresa que tiene uno (en Barcelona).

    Gracias,

    Jordi

  • Avatar

    Laurita

    |

    Bon dia,

    Som la Laura i en Toni de Girona, volem celebrar el nostre enllaç i pensem en llogar un cotxe com aquest Daimler. ¿Com funciona el servei? Ens podries fer cinc centims?

    Gracies

    Laura & Toni

  • Casament Elisabeth i Marc | El Blog d'Autoclassic

    |

    […] nostres amics Elisabeth i Marc van escollir els 2 cotxes, un per a la núvia (el Daimler – Rolls Royce) i un altre per al nuvi (Stromberg Limousine). Bona opció i interessant perquè els dos nuvis […]

  • Avatar

    alfredo perez

    |

    querria recibir bibliografia y precios actuales

  • Avatar

    alfredo perez

    |

    querria recibir bibliografia y precios actuales.

  • Avatar

    Jordi

    |

    Hola Alfredo,

    No entiendo lo de la “bibliografia”,

    ¿A que te refieres?

    Por lo de precios actuales, 300 – 350 euros el servicio de 4 horas (falta mirar recorridos)

    Saludos

    Jordi

  • Avatar

    John Pahn

    |

    without saying that it was a car that was manufactured in a quantity of 4200

  • Casament Elisabeth i Marc » Autoclassic

    |

    […] nostres amics Elisabeth i Marc van escollir els 2 cotxes, un per a la núvia (el Daimler – Rolls Royce) i un altre per al nuvi (Stromberg Limousine). Bona opció i interessant perquè els dos nuvis […]

Leave a comment